Obchodné podmienky
1. Základné ustanovenia
Fakturačné údaje
Michaela Lazoríková - KLIQ
Lermontovova 911/3
811 05 Bratislava - Staré Mesto
IČO: 55798772
DIČ: 1126158737
Číslo povolenia na predaj spotrebiteľského balenia liehu: 527432300286
Nie sme platci DPH.
Kontaktné údaje
Telefónne číslo: +421 917 362 359
E-mailová adresa: info@kliq.sk
(ďalej len "predávajúci")
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú práva a povinnosti fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ (ďalej len "kupujúci") a predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom internetového predaja na webových stránkach www.kliq.sk (ďalej len "e-shop").
1.2. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, pričom ak sa medzi predávajúcim a kupujúcim uzavrie individuálna dohoda, má táto dohoda prednosť pred ustanoveniami zakotvenými v týchto obchodných podmienkach.
1.3. Zmluvu je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
2. Uzatvorenie zmluvy
2.1. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom webového rozhrania e-shopu, pričom náklady, ktoré vznikli kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (ako náklady na internetové pripojenie), hradí kupujúci sám.
2.2. K uzavretiu zmluvy je potrebné na e-shope vytvoriť objednávku, ktorá obsahuje názov a množstvo objednávaného tovaru, spôsob doručenia, spôsob platby za objednávky a identifikačné údaje kupujúceho, ktoré slúžia k doručeniu objednávky. Identifikačné údaje, ktoré je pre zadávaní objednávky nutné poskytnúť obsahujú meno, priezvisko, fakturačnú prípadne dodaciu adresu (ak sa od fakturačnej líši), telefónne číslo a e-mailová adresu.
2.3. V priebehu tvorby objednávky môže kupujúci až do doby jej záväzného vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly sa prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" vytvorí objednávka. Pred stlačením tohto tlačidla je potrebné potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s týmito obchodnými podmienkami, v opačnom prípade nebude možné objednávku vytvoriť. Po potvrdení a odoslaní záväznej objednávky budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo predávajúcemu.
2.4. Obdržanie objednávky predávajúci v čo najkratšom čase potvrdí správou odoslanou na e-mailovú adresu poskytnutú kupujúcim pri zadávaní objednávky, toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Za uzavretie zmluvy sa považuje až prijatie objednávky predávajúcim, ktoré sa doručuje na e-mailovú adresu kupujúceho.
2.5. V prípade, že niektorú z položiek uvedených v objednávke nemôže z dôvodu nedostupnosti tovaru predávajúci dodať, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu novú ponuku, ktorá sa považuje za nový návrh zmluvy. Zmluva je v takomto prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. V prípade, že kupujúci ponuku nepotvrdí v lehote do 3 dní od jej odoslania, je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť.
2.6. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku dovtedy, kým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronicky, na e-mailovú adresu predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
2.7. V prípade, že bude v rámci e-shopu alebo návrhu objednávky uvedená zjavne chybná cena tovaru, najmä v dôsledku technickej chyby, predávajúci nie je povinný tovar za túto cenu dodať. V tomto prípade bude kupujúceho bezodkladne kontaktovať s novou ponukou na uzatvorenie novej zmluvy v podobe zmenenej oproti objednávke. Zmluva je v takomto prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. V prípade, že kupujúci ponuku nepotvrdí v lehote do 3 dní od jej odoslania, je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť.
3. Podmienky predaja
3.1. Predaj alkoholu je povolený iba osobám starším ako 18 rokov. Službu je oprávnená využiť každá fyzická osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov alebo je staršia ako 18 rokov. Službu je oprávnená využiť aj právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ pre vlastnú spotrebu, nie za účelom ďalšieho predaja.
3.2. Odoslaním elektronického formulára s objednávkou alkoholu kupujúci zároveň potvrdzuje, že ku dňu objednávky dovŕšil vek 18 rokov. Predávajúci alebo doručovateľ (napr. kuriér) je oprávnený si túto skutočnosť overiť vyžiadaním platného dokladu totožnosti.
4. Cenové a platobné podmienky
4.1. Cena tovaru je vždy uvedená v rámci e-shopu, v návrhu objednávky a v zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou uvedenou v zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, ktorú tvorí súhrn nákladov spojených s balením a dodaním tovaru.
4.2. Celková cena je uvedená bez DPH.
4.3. Cenu tovaru a náklady spojené s balením a dodaním tovaru podľa zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
a) Bankovým prevodom: informácie pre vykonanie platby zašle predávajúci kupujúcemu v rámci potvrdenia objednávky,
b) Kartou online: platba cez platobnú bránu GoPay,
c) Dobierkou: sumu za objednaný tovar môže kupujúci uhradiť pri jeho preberaní priamo kuriérovi v hotovosti alebo platobnou kartou (platí pre objednávky do celkovej sumy 150 €).
4.4. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po prijatí úhrady celkovej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú pri zadávaní objednávky. Faktúra bude tiež priložená k zásielke.
4.5. Záväzok kupujúceho uhradiť celkovú cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
5. Doručenie tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy
5.1. Tovar bude kupujúcemu doručený spôsobom vybraným z nasledujúcich možností (voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru):
a) Doručenie na adresu alebo do odberného miesta prostredníctvom dopravných spoločností DPD, GLS alebo Packeta.
5.2. Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.
5.3. Náklady na balenie a doručenie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.
5.4. Kupujúci je povinný tovar pri dodaní prevziať. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný znášať náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. V prípade, že kupujúci tovar pri dodaní nepreberie, je povinný znášať náklady spojené s jeho doručovaním a vrátením predávajúcemu.
5.5. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať stav vonkajšieho obalu a v prípade akýchkoľvek vád to bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii, nemusí kupujúci tovar od prepravcu prevziať.
5.6. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celkovej ceny za tovar, vrátane nákladov na balenie a dodanie. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
6. Práva zo zodpovednosti za vady
6.1. Predávajúci sa zaväzuje, že tovar má vlastnosti, ktoré si dohodol s kupujúcim. Pokiaľ neboli vlastnosti tovaru výslovne dohodnuté, predávajúci sa zaväzuje, že tovar má vlastnosti ktoré uviedol pri popise tovaru. Predávajúci sa tiež zaväzuje, že tovar dodá v požadovanej kvalite, množstve, objeme, vyhovujúc požiadavkám právnych predpisov a bez vád.
6.2. V prípade výskytu vady môže kupujúci tovar reklamovať a od predávajúceho požadovať:
a) výmenu tovaru za nový tovar,
b) primeranú zľavu z kúpnej ceny,
c) odstúpenie od zmluvy.
7. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
7.1. V prípade, že kupujúci obdržal tovar, na ktorom si chce uplatniť reklamáciu, musí túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu reklamacie@kliq.sk, pričom v texte uvedie popis reklamovanej vady tovaru a do prílohy e-mailu zahrnie doklad o jeho nákupe (faktúru). V prípade, že kupujúci pri uplatňovaní reklamácie nepredloží doklad o kúpe tovaru, nie je predávajúci povinný reklamáciu uznať.
7.2. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a o výsledkoch reklamácie informovať kupujúceho v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.3. Právo na reklamáciu tovaru neplatí, ak kupujúci pred prevzatím vedel, že tovar má vadu, alebo ak kupujúci vadu tovaru sám spôsobil.
7.4. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie.
7.5. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
8. Odstúpenie od zmluvy
8.1. V prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ, teda osoba kupujúca tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, má v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa doručenia tovaru. Od zmluvy môže kupujúci odstúpiť zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Pokyny pre vrátenie tovaru obdrží kupujúci od predávajúceho po potvrdení prijatia odstúpenia od zmluvy.
8.2. Spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť v prípade, keď je predmetom zmluvy predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
8.3. V prípade odstúpenia od zmluvy bude kupujúcemu suma za tovar vrátená do 14 dní odo dňa obdržania vráteného tovaru predávajúcim na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od zmluvy.
8.4. Kupujúci je povinný tovar vrátiť nepoškodený a v pôvodnom obale.
8.5. Za škodu zodpovedá kupujúci v prípadoch, keď bude tovar poškodený v dôsledku nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu v takom prípade znáša kupujúci.
8.6. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy zaslať tovar predávajúcemu na adresu uvedenú v pokynoch doručených elektronicky, spolu s potvrdením o prijatí odstúpenia od zmluvy. Náklady na balenie a vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci nemá nárok na vrátenie ceny za balenie a dopravu tovaru uhradenej pri objednaní tovaru.
8.7. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností vyplývajúcich predávajúcemu zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. V týchto prípadoch je predávajúci povinný kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť mu už uhradenú cenu za tovar, a to rovnakým spôsobom, akým cenu uhradil kupujúci, v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy.
9. Podávanie podnetov a sťažností
9.1. Kupujúci je ako spotrebiteľ oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu reklamacie@kliq.sk. O posúdení podnetu alebo sťažnosti bude predávajúci kupujúceho informovať e-mailom.
9.2. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, e-mail: ba@soi.sk, tel. č. 2/58 27 21 72. Ak kupujúci nie je spokojný s vybavením podnetu alebo sťažnosti, môže podnet na vykonanie kontroly podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
9.3. Návrh môže kupujúci podať aj spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
9.4. Kupujúci má tiež právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Vzorový formulár pre reklamáciu a odstúpenie od zmluvy nájdete tu.
10.2. Na činnosť predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Predávajúci má právo meniť alebo dopĺňať obchodné podmienky, pričom to neovplyvňuje práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúcich podmienok.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 07.12.2023